Saturday, June 1, 2013

Akhirnya..




Setelah puas aku memikirkan jalan terbaik dan termudah untuk berkongsi cerita perjalanan aku sepanjang sempat aku berkelana, akhirnya aku memutuskan untuk membuka page di Facebook: Faa's Backpackering. Sangkaan aku itulah jalan termudah. Tapi bila aku sendiri terpaksa memikirkan berapa panjang harus coretan-coretan ditulis dan apa yang perlu diceritakan, barulah aku akui blog lah jalannya untuk merapu panjang lebar. Maka, barulah aku teringat kembali pada blog aku yang dah lapuk ditinggalkan ini. Sungguh lama post terakhir di sini, tahun 2010 semasa sambutan Maal Hijrah. Jadi, dengan dorongan dan cadangan kawan-kawan untuk aku kembali menulis blog tentang cerita mengembara yang seadanya ini, aku kuatkan diri untuk bermula kembali di blog ini.

I realize that in my previous posts, I added so many topics randomly. I can even call this blog, a rojak blog because I wrote almost on everything. Nevertheless, this time around I suspect I might still do the same. It just that I will try to focus more on writing about my trips around the world (honestly, I did not even cover quarter of the world yet. haha) In the meantime, I will share my own collection of travel photos that I captured along my journeys. Hopefully, it suit the eyes since I am not a pro in photography, not even close to amateur photographer. Anyhow, just let see how far I can ramble on traveling this time arond ;-)

Memandangkan terdapat beberapa trip perjalanan yang langsung tidak aku ceritakan, maka lebih afdal kalau aku mula menulis tentang trip tersebut. Walau bagaimanapun, aku mungkin akan melompat dari satu tempat ke tempat yang lain; tergantung kepada mood dan semangat menulis aku. Kalau malas, mungkin aku share gambar sahaja. Kita tengoklah nanti. Apa yang menaikkan semangat aku untuk menulis dan berkongsi pengalaman adalah beberapa blog travel lain yang memang tahap terbaik. Sampaikan aku ada masanya rasa segan nak menulis cerita aku yang setakat suam-suam kuku ini. Apapun, terima kasih kepada kawan-kawan yang banyak mendorong aku untuk kembali menulis.


*gambar di atas tu di Prague Old Town musim gugur tahun lepas.

No comments:

Post a Comment